Assalamualaikum, Apa khabar? Perlukah supplement bila kita dah makan sayur dan buah. Haaa… sya antara penggemar sayur dan buah.

Kenapa kita masih perlu untuk mengambil supplement walaupun dah makan sayur bertan tan. Ada satu kajian pernah di buat pada tahun 40-an dahulu. Sehingga kini masih belum ada pembaharuan tentang kajian tersebut.

Menurut kajian tersebut, mineral di dalam tanah semakin berkurangan kerana aktiviti pertanian. Dan sayuran yang di tanam juga telah di sembur dengan pelbagai bahan kimia untuk kelihatan cantik dan segar.

Selain tu, buah-buahan juga disembur dengan bahan kimia untuk kelihatan segar. Malah, ada yang dipetik sebelum buah tersebut masak dan dimasukkan ke dalam kontena untuk pasaran.

Cuba korang fikir di mana buah tersebut masak dan kenapa buah tersebut masih nampak segar dan cantik walaupun dah lama. Sya pernah beli tau berbulan-bulan dalam peti ais. duk elok cantik lagi. Tak kecut, tak kedut, pendek kata tak terjejas langsung.

Terdiam jap, berapa banyak bahan kimia diorang bubuh ni. Masuk dalam badan jadi apa. huhuhu. takutnya bila fikir. Sama juga kalau sayur tak berjejas langsung, berhari-hari duk elok tak layu tak tukar warna. Korang tak pelik ke.

Patutlah sekarang, ramai orang yang sakit. Semua disebabkan oleh pemakanan kita. Kalau dulu nak dengar sakit kanser pun susah. Sekarang, kanser di mana-mana dan dah jadi perkara biasa. Nauzubillahhiminzalik. Takut bila memikirkannya.

Sebab itu, ramai yang bertukar kepada organik. Beli buah tempatan dan sayur organik. Selain dari bebas bahan kimia dan selamat untuk di makan. Kebanyakkan mereka yang memilih organik, mengambil supplement di dalam diet mereka.

Apa yang membuatkan mereka begitu memilih pemakanan mereka. Kerana mereka tahu tanah kita sekarang sudah kekurangan mineral untuk diserap oleh sayur dan buah yang kita tanam. Jadi, untuk memenuhi keperluan mineral di dalam tubuh mereka memilih supplement yang natural, bebas bahan kimia.

Korang pula pilih yang mana?

 

Pengedar Shaklee Putrajaya (Sya)

Whatapp/Call/ : 016.225.4805

Whatapp/Call/ : 016.225.4805

Whatapp/Call/ : 016.225.4805