Category archive: Pelbagai

Assalamualaikum… Alhamdulillah….siapa kat sini orang johor…. Kalau pergi kenduri kat Johor mesti ada telur pindang kan.. Baru-baru ni dapat pergi kenduri sepupu di Johor…dapatla makan telur pindang… Biasa telur pindang ni nak dapat kalau ada khatam Quran ke, kenduri kahwin ke, berendui ke…hanya majlis-majlis istimewa je… Dulu-dulu saya selalu tanya abah saya….tak de ke orang…

Alhamdulillah…. Baru-baru ini berkesempatan pergi ke Shaklee Headquarters di The Pinnacle, Persiaran Sumway. Pertama kali pergi sana, saja konon-konon nak berjalan. Buka la maps bagai, tapi sesat jugak….hahaha…. Dapat jugak merasa pergi ke Shaklee Headquarters ni. Memang eksklusif dan yang paling penting kalau kita bawak anak pun kita tak risau anak kita boleh turun atau…

Update info terkini…. Untuk sebarang order saya ingin mohon sahabat-sahabat semua untuk terus mesej saya saja. Mesej kalian akan saya balas secepat mungkin. Hanphone saya ada sedikit masalah dengan data internet. Sekejap ada sekejap tiada. Jadi untuk mengelakkan ketinggalan order sahabat-sahabat semua boleh terus mesej saya untuk pesanan. Sekian terima kasih. Maaf atas segala kesulitan……….

Saya menemui video ini semasa saya scroll news feeds di facebook. Lihat bagaimana anak ini menghafal Al-Quran dengan meenggunakan gerakan tangan. Mungkin kawan-kawan pernah melihatnya. Malah mungkin telah lama diviralkan dan saya beru menemuinya. Tetapi saya tetap ingin berkongsi dengan kalian. Lihatlah video ini sehingga habis. Kerana di penghujungnya ada kata-kata nasihat untuk kita sebagai…

Berhenti merokok jika kita sayang orang yang berada disekeliling kita. Isteri atau suami, anak-anak, ibu bapa kita, adik-beradik kita, kawan-kawan kita. Setiap kali kita merokok, kita menghisap lebih kurang 4000 bahan kimia masuk ke tubuh kita. Tanpa kita sedar kita telah menyedut begitu banyak bahan kimia ke dalam tubuh kita. Antara bahan kimia yang terkandung…

Vivix Shaklee membantu pesakit diabetes. Ayahanda berumur 78 tahun. Sejak lapan tahun lalu ayahanda mengidap kencing manis atau diabetes yang kronik dengan bacaan 19. Dua minggu lepas saya menghadiahkan ayahanda sebotol Tonik Anggur atau nama sebenarnya Vivix untuk ayahanda. Alhamdulillah, bacaan kencing manis menurun kepada 7.9 hanya selepas 2 minggu mengambil tonik anggur ini. Kini…

Assalamualaikum….. Alhamdulillah, hari ini 1 Januari 2015. Permulaan hari pertama di tahun baru. Syukur pada Allah kerana masih lagi bernafas di muka bumi ini dengan izin Allah. Sepanjang tahun 2014 banyak kisah suka dan duka yang telah diharungi. Apa sahaja yang berlaku samaada manis atau pahit dapat saya jadikan sebagai kenangan dan pengajaran serta keinsafan…

Misi kurus dengan 9 cara cepat bakar lemak hanya dengan makanan. Pengambilan makanan pembakar lemak dapat membantu mempercepatkan kadar metabolisme. Berikut adalah 9 jenis makanan yang perlu diamalkan setiap hari bagi memastikan misi untuk langsing atau kurus tercapai. 1. Cili Lagi pedas cili itu, lagi bagus kesannya dalam meningkatkan metabolisme 2. Bijirin Membantu mengawal kadar…

Adakah kita kenal dengan sayur di atas ini? Menurut kajian mendapati bahawa sayur sayuran seperti brokoli dapat memberi perlindungan terhadap kanser pundi kencing. Ia lebih berkesan sebanyak 2 hingga 3 kali ganda kepada lelaki berbanding wanita. Para saintis menganalisis diet hampir 50 000 orang lelaki dan mendapati bahawa mereka yang makan 5 hidangan atau lebih…

Bermula 10 Disember 2014 sehingga 31 Disember 2014 Shaklee membuat kejutan dengan menambah satu lagi produk laris shaklee iaitu Collagen Powder  . Saya berani jamin ramai yang senyum sampai ke telinga dengar Collagen Powder tengah promosi. Apa yang ada dengan promosi ini ialah: Beli 3 Kotak Collagen Powder dapat: percuma 1 Kotak Collagen Powder percuma…

MENU