Category archive: Pelbagai

Assalamualaikum, Dalam apa jua kita buat, kita mesti ada mentor yang mengajar kita. Mentor saya dalam bisnes Shaklee ialah mami shaklee saya Salwa Al-Izzah. Saya kenal mami saya ni ketika zaman forum susu ibu, kemudian masa dalam group peer counselor breastfeeding. Mami saya ni dekat je dengan saya, tapi kami banyak jumpa dalam online je. Offline…

Assalamualaikum… Kenangan manis 2016..Antara my best 2016 moment selain Shaklee.. Apa yek…tahun ni tahun air mata…huhu…tapi ada beberapa kenangan manis…bila teringat mesti senyum-senyum sendiri… Tahun ni anak ibu baru masuk sekolah…Ibu punyala risau, boleh ke anak ibu ni…sekali dapat jumpa kawan…boleh pula cakap, ibu balikla abang ok kat sini…best.. Sekolah ni besarla bu dari tadika…

Assalamualaikum… Sekarang cuaca sejuk, malam-malam hujan lebat. Kepada kawan-kawan yang kediaman atau kawasan yang ada situasi banjir setiap kali hujan lebat. Pastikan kalian sentiasa mendengar nasihat yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa tempatan. Sekiranya perlu untuk berpindah ke pusat-pusat pemindahan, pindahlah untuk keselamatan kita dan anak-anak juga. Persiapan menghadapi banjir, sya tak pernah alaminya. Tapi, pernah…

Tengah layan satu cerita ni, teringat pula waktu zaman sekolah dulu… Banyak kenangan manis dan sedih waktu sekolah dulu. hihihi….budak terlebih baikkan. Paling tak boleh lupa waktu di tingkatan 4 dan 5. Dulu-dulu waktu sekolah saya suka duduk depan…senang nak tengok papan hitam…duk belakang mata rabun kang tak nampak… Ada satu lagi rahsia suka duduk…

Assalamulaikum.. Hari ni saya nak kongsi mengenai seorang Dr. Forrest C. Shaklee, siapa tu? Vitalea yang saya duk makan selama ni dicipta oleh beliau malah sudah berusia lebih 100 tahun. Sebelum ni, vitalea dihasilkan oleh Dr. Forrest C. Shaklee dalam betuk cecair. Seusai waktu vitalea telah melalui revolusi dan pembaharuan mengikut arus, lalu terciptalah vitalea…

Assalamualaikum… Alhamdulillah, hari ni genap umur anak ibu si manis Hanis 3 tahun… Allahuakbar rasa macam baru je…. Pejam celik pejam celik sekejap je dah 3 tahun… Ibu doakan anak ibu hanis dikurniakan kesihatan yang baik, menjadi anak yang solehah, di rahmati dan diberkati Allah… berjaya di dunia dan akhirat….  Ibu sayang hanis dan along…. …

Assalamualaikum, saya pernah cerita tak cara saya menjaga kulit agar sihat dan cantik dengan shaklee. ​Semasa saya mengandung anak sulung kulit muka memang tak berapa nak ok… Kulit muka saya naik bintik-bintil merah-merah di bawah kulit.  Kalau tengok memang malu nak ambil gambar… Sedih jugala masa tu, sebab masa bujang kulit takde sebiji jerawat dan…

​Assalamualaikum, saya nak kongsi tentang office Shaklee di San Francisco yang bukan sekadar office biasa… Bila dengar cerita pasal HQ Shaklee di San Francisco dari upline upline rasa teruja nak pergi melawat HQ suatu hari nanti…. Apa yang uniknya tentang Shaklee HQ ni…. Uniknya sebab Shaklee sangat mementingkan alam sekitar, sesuai dengan falsafah produk tu…

Assalamualaikum, hari ni nak sharen kenapa antioksida penting untuk tubuh kita…. Tanpa kita sedar sebenarnya setiap hari tubuh kita terdedah dengan radikal bebas… Radikal bebas ni kalau di ternak banyak-banyak dalam tubuh boleh menyebabkan pelbagai penyakit nak bertandang…. Radikal bebas ni datang dari mana tau tak….dari asap rokok, pencemaran sekeliling kita, ubat ubat tu, sinaran…

Assalamualaikum, Apa khabar semua? Inilah close-up SOHO bisnes shaklee saya dari rumah… Antara, .:: CABARAN BISNES DARI RUMAH ::. Hari #1 : Gambar SOHO Sempena #tsunamishaklee saya akan kongsi sedikit intisari kehidupan saya berbisnes dari rumah dgn kawan2 di FB saya. Hari ni saya nak kongsi gambar SOHO saya. SOHO saya…. hurmm…. sebenar saya tak…

MENU