Category archive: Parenting

Assalamualaikum, Apa khabar semua? Hari ni sya nak kongsi dengan semua bagaimana cara hentikan bayi menangis. Sya rasa ramai ibu-ibu muda di luar sana yang pertama kali atau pengalaman pertama dengan bayi korang kan. Bila bayi menangis dah buat macam-macam masih menangis lagi. Betul tak. Mesti panik dan tak tentu arah dibuatnya bila bayi menangis….

Assalamualaikum w.b.t. Apa khabar semua… Hari ni sya nak share pasal kepentingan nutrisi kepada anak-anak. Kita sebagai ibu atau bapa memang kalau boleh nak anak mendapat nutrisi sepenuhnya. Jadi, bagaimana kita nak pastikan apa nutrisi yang anak kita perlukan. Pastikan 5 nutrisi ini ada dalam menu yang kita hidangkan untuk anak kita setiap hari agar…

Pesanan ini saya baca dari whatapp group…Bacalah untuk renungan kita sebagai anak….. Pesan untuk anak-anak terutamanya anak-anak lelaki. Bila mak dan ayah kita telah meninggal dunia, terjunlah turun dalam liang lahat sambutlah jenazah mereka. Buka papan keranda dan angkat sebentar jenazah mak atau ayah kita tu. Biar kita yang pusing jenazah mak ayah kita mengadap…

Sebagaimana yang kita ketahui kanak-kanak banyak belajar melalui teladan. Cara terbaik memdidik anak anda untuk menangani stres adalah mengenal pasti punca masalah dan cuba amalkan teknik-teknik berikut: 1. Pemakanan Yang Sihat Badan yang sihat dapat menangani tekanan dengan lebih baik. Jadualkan waktu makan utama dan makanan sampingan. 2. Senaman Jika anak leka menonton televisyen, bermain…

MENU