Assalamualaikum, apa khabar semua? Jom,, hari ni sya nak kongsi cara saya banyakkan susu badan dengan produk Shaklee.

Macam mana kita nak banyakkan susu badan. Ada beberapa amalan yang sya amalkan bermula dari fasa kehamilan sehinggalah bersalin.

Antara yang sya buat ialah pasang niat yang kita boleh menyusukan anak kita sehingga anak berumur 2 tahun. KIta kena yakin yang kita boleh buat. Cakap dengan diri sendiri dan dengan anak. Jangan pelik ya, walaupun masih dalam perut atau masih bayi anak kita faham ye.

Dalam penyusuan korang kena faham konsep tau. Konsepnya sangat senang, demand and supply. Apa tu, maksudnya lagi kerap kita memerah dan bagi anak menyusu lagi banyak badan kita akan keluarkan susu badan untuk memenuhi keperluan anak kita.

Jangan risau, jika kita dah perah cukup ke susu kita bila anak nak menyusu nanti. Jawapannya, cukup. Sebab tubuh kita ni, Allah jadikan sangat unik yang mana dia boleh alert dan akan bekerja keras untuk hasilkan susu badan.

Banyakkan minum air masak, kalau boleh biarlah lebih dari 3 liter.

Makan makanan yang boleh menambahkan susu, setiap orang tak sama tau. Antara favourite masa menyusu dulu bendi, lobak putih, oat, alfafa sprout, kurma banyak lagi. Tengok mana yang sesuai dengan tubuh kita. Ada orang makan nasi dengan sayur hijau pun susu dah melimpah ruah.

Selain dari makan makanan yang boleh tambah susu. Sya juga ada ambil supplement. Tapi, sya ambil bukan untuk tambah susu. Lebih kepada untuk cukupkan nutrien yang ada di dalam tubuh dan untuk tambah tenaga. Selalunya kan, ibu yang menyusu ni, selalu rasa penat, letih, kadang nak berjalan pun tak larat.

Lagi satu, kebanyakkan ibu-ibu ni stress tau. Tapi, dia tak tahu dia stress. Percaya tak.

Sebab itu, sya ambil set menyusu shaklee sepanjang menyusukan harith dan hanis. Kenapa Shaklee sebab produk Shaklee ni natural, tiada bahan kimia dan perasa tiruan, terbukti selamat dan berkesan.

 

 

Pengedar Shaklee Putrajaya

Whatapp/Call : 016.225.4805 (Sya)

Whatapp/Call : 016.225.4805 (Sya)

Whatapp/Call : 016.225.4805 (Sya)